Již řadu let mohou naši žáci navštěvovat školní knihovnu. Pokud do ní zamířili po vánočních prázdninách, čekalo je překvapení. Knihovna se oblékla do nového. Stěny místnosti nově rozzářila žlutá barva. Knihy čekají na své čtenáře v nových regálech. Ty jsme nechali vyrobit přesně podle jejich přání, takže žádná knížka se nemusí krčit, či nevyčnívat z regálu. Na své si přišly i knihy větších rozměrů. Zabydlely se ve dvou rozměrnějších regálech. Pěkně působí střídání tmavší třešně se světlým odstínem jabloně. Radovat se mohou nejen knihy, pamatovali jsme i na pohodlí čtenářů. V klidu se jich u čtyř stolků může usadit hned 12. Stačí jen vybírat, zda lepší posezení nabídne žlutá či červená židle, zvolit posezení u třešňového nebo jabloňového stolu.
Díky příspěvku SRPDŠ se v uplynulém roce rozšířil knihovní fond. Mezi nejžádanější patří všechny díly Malého poseroutky. Menší čtenářky rády sáhnou po Příbězích se šťastným koncem a hltají osudy opuštěných zvířátek. Často volí i příběhy malé Aničky, která zažívá nejrůznější dobrodružství. Pořídili jsme řadu klasických příběhů převyprávěných pro nejmenší čtenáře. Větší čtenáři si s oblibou nasadí 3D brýle – řada 3D encyklopedií se rozrůstá, takže proč se nepodívat na rytíře, bojovníky, dinosaury nebo gigantické stroje.
Pravidelní návštěvníci knihovny už vědí, jak se orientovat. Knihy máme tematicky rozdělené do několika skupin – přírodovědné, historické, knížky pro nejmenší, početnou řadu dívčích příběhů, dobrodružné příběhy pro kluky, sci–fi, detektivky. Občas budí zvědavost i polička s knížkami pro dospívající. Velkou část tvoří také nejrůznější encyklopedie. Žáci mohou vybírat z téměř kompletních řad Vidět-poznat-vědět, Co, jak, proč?, Zvídavý pozorovatel, Okna do světa, Na vlastní oči. Do naší minulosti je zavedou Dějiny v obrazech, poznání historických osobností jim zprostředkuje edice Odkaz. Pokud někdo dává přednost komiksům, určitě bude příjemně překvapen.
Žákovskou knihovnu využívají učitelky prvního stupně. Pro 2.C připravila paní učitelka vyučovací hodinu v knihovně. Jindy hledáme s učitelkami předlohy pro výtvarnou výchovu – obrázky lodí, aut, motýlů. Do hodin vlastivědy a přírodovědy přicházejí vybírat jak učitelky, tak žáci. Ti odcházejí někdy zklamáni, protože paní učitelka byla rychlejší než oni.
Musím konstatovat, že všichni, kdo zavítali do knihovny, její novou podobu pochválili. Navíc většinou dodávají: „Tady to krásně voní novotou.“